Waarvoor gebruikt de horeca-uitbater de registratiemodule ?

In eerste instantie gebruikt u de toepassing om aan de registratieplicht te voldoen die gepaard gaat met het in gebruik nemen van een GKS. Daarvoor registreert u volgende zaken in uw account:

  • de vestigingseenheden van uw onderneming waar een GKS wordt geïnstalleerd. Omdat de registratiemodule uw gegevens kopieert uit het KBO, is het noodzakelijk dat al uw vestigingseenheden correct geregistreerd staan in het KBO. U richt zich daarvoor tot een ondernemingsloket. Een overzicht van de ondernemingsloketten en hun contactgegevens vindt u op de site van de FOD Economie via deze link.
  • U bevestigt welke GKS-onderdelen in uw zaak werden geïnstalleerd door uw verdeler via 'levering accepteren'. Dat doet u nadat u de serienummers van de geleverde toestellen heeft vergeleken met de serienummer van elk GKS-onderdeel die u door de leverancier in de registratiemodule werden toegewezen.
  • U koppelt voor elke vestiging de geleverde FDM aan de geleverde kassa
  • Met de aanvraag van een VSC, koppelt u de facto alle GKS-onderdelen aan de betreffende vestiging van uw onderneming

Daarnaast omvat de registratieplicht ook het beheer van de individuele GKS-onderdelen naar de toekomst toe. Dat betekent dat u voor elk afzonderlijk GKS-onderdeel volgende zaken zult registreren :

  • Verkoop
  • Buitengebruikstelling